WhatsApp Business, Kullanıcı Deneyimini İyileştirmek İçin Yeni Özellikleri Test Ediyor
WhatsApp Business, aylık 200 milyon kullanıcıya ulaştı ve sürekli olarak genişlemeye devam ediyor. Ancak işletmelerden gelen pazarlama mesajları, kullanıcılar arasında zaman zaman spam olarak algılanabiliyor ve bu durum giderek daha fazla rahatsızlık yaratıyor.
WhatsApp, kullanıcıların hangi tür mesajları almak istediklerine dair geri bildirimde bulunabilmeleri için yeni yöntemler üzerinde çalışıyor. Şirket, kullanıcıların belirli mesaj kategorilerini durdurabilmeleri veya devam ettirebilmeleri için “ilgilenen/ilgi duymayan” ve “durdur/devam et” gibi düğmeleri test etmeye başladı.
İşletme Mesajları Artık Daha Kontrollü
Test edilen bu yeni özellik sayesinde kullanıcılar, “teklifler ve duyurular” gibi mesajları almak istemediklerini belirtebilecekler. Örneğin, indirim dönemlerinde ya da bayram sezonlarında markalardan teklif almayı tercih etmeyen kullanıcılar, istedikleri zaman mesaj almayı yeniden başlatabilecekler.
Önceden, işletmeler WhatsApp’ın API’si üzerinden pazarlama, kimlik doğrulama ve hizmet kategorilerinde mesaj gönderebiliyorlardı ancak kullanıcılar bu kategoriler arasında seçim yapma imkanına sahip değillerdi. Yani bir kullanıcı, bir e-ticaret sitesinden sipariş güncellemeleri ve kimlik doğrulama kodları almak isterken, pazarlama mesajlarını durdurma seçeneğine sahip değildi. Bu durum özellikle WhatsApp’ın birincil iletişim kanalı olarak kullanıldığı ülkelerde sıkıntı yaratıyordu. Test edilen yeni özellik, mesajların daha iyi kontrol edilmesini sağlayarak kullanıcıların rahatsızlıklarını büyük ölçüde azaltacak. Bu yenilik, kullanıcıların yaşadığı sorunları önemli ölçüde hafifletecek nitelikte.